19 juni 2012

Gelukkig zijn is een keuze, dus kies ervoor!

Vaak hoor ik mensen zeggen dat ze niet gelukkig zijn. Ze voelen zich down en hebben geen idee hoe dat gevoel ooit over kan gaan. Zelf heb ik me ook een tijd zo gevoeld, maar toen besefte ik me iets. Gelukkig zijn, daar moet je zelf iets voor doen. Je hebt het zelf in de hand. Vandaag doe ik even alsof ik de ervaringsdeskundige ben en geef ik mijn tips. Want gelukkig zijn, kan je zelf bereiken!

                                                                                                          (Bron: weheartit.com)

Dromen zijn geen bedrog
Marco Borsato heeft in deze zin geen gelijk. Dromen zijn er om waar te maken. Wil jij later iets worden waarvan je denkt dat het onmogelijk is? Denk dat niet! Ga er zelf alles aan doen om je droom waar te maken. Wil je, zoals ik een jaar geleden wilde, meer zelfvertrouwen hebben? Stel een aantal doelen voor jezelf op en wees trots als je je doelen bereikt hebt!

Doe iets wat je eigenlijk niet durft
Life begins at the end of your comfort zone. Een jaar geleden had ik niet durven dromen dat ik dit een mooi motto zou vinden. Zelf vond ik het op stage eng om de hele dag voor de klas te staan, ik dacht dat ik dat niet kon. Vorige week heb ik de hele dag alleen gedraait en het ging super. De feedback die ik kreeg was positief en daar werd ik zo gelukkig van! Als je iets doet wat je eigenlijk niet durft, voel je je daarna wellicht heel erg gelukkig!

Doe wat je leuk vindt
Laat je niet afschrikken door reacties van mensen. Vinden ze het stom of raar wat jij doet? Maakt niet uit, jij word er blij van, dus vooral door blijven gaan! Ik ken eigenlijk niemand uit mijn omgeving die blogt, maar toch blijf ik het doen omdat ik het leuk vindt. Mocht ik een rare reactie krijgen, reageer ik er gewoon positief op en ga ik gewoon verder. Als je dingen doet die je niet leuk vindt, maar die anderen wel leuk vinden, zal je merken dat je steeds ongelukkiger wordt.

De kleine dingen in het leven zijn het leukst
Een glimlach van een oude vrouw, het zonnetje dat 's ochtends door je gordijnen schijnt, je vriendje die je een knuffel geeft. Het zijn allemaal kleine dingen waar je misschien niet heel veel waarde aan hecht, omdat ze (bijna) elke dag gebeuren. Maar de kleine dingen in het leven, daar moet je van genieten. Want later kijk je terug en had je gewilt dat je daar meer van genoten had!

Waar worden jullie gelukkig van? Geloven jullie dat je geluk zelf in de hand hebt?

3 opmerkingen:

  1. Leuk artikel en ben het er zeker mee eens!
    Ik kan van veel dingen gelukkig worden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'Dromen zijn geen bedrog', toen ik die zin las was ik even stil. En vraag ik me af wat ik nu doe, terwijl ik eigenlijk nu ook aan mijn droom kan werken haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke post! Je hebt ook gelijk hoor, maar soms is het zoveel makkelijker om gewoon maar ongelukkig te doen.. haha Slaat natuurlijk nergens op, als je maar ook wel realistisch blijft en niet TE negatief en 'ongelukkig' doet om alles ;p

    BeantwoordenVerwijderen