4 oktober 2013

Belangrijkste maaltijd van de dag: het ontbijt

 
Als je mij een aantal jaar geleden had gevraagd wat ik als ontbijt at, was het antwoord heel kort geweest: niks. Ik kreeg echt geen hap door mijn keel, was 's ochtends misselijk, erg puberig (waardoor ik 'permanent' op dieet was haha!) en wist ook niet wat ik aan moest met het ontbijt.
Maar geloof me: het ontbijt is echt de belangrijkste maaltijd van de dag. Het zorgt er voor dat je energie voor de rest van de dag binnen krijgt. Ik merk echt verschil, in vergelijking met vroeger. Zeker nu dat ik de diagnose fibromyalgie heb gehad, wil ik ervoor zorgen dat ik niet nog meer energie verlies door niet te ontbijten. Dus, hup die keuken in en maak een lekker ontbijtje voor jezelf!

10 favoriete ontbijtjes: 
01 Griekse yoghurt met witte druiven, walnoten en honing
02 Griekse yoghurt met appel, rozijnen, kaneel en walnoten
03 Veganistisch bananenbrood, recept hier te vinden
04 Een groene smoothie van spinazie, banaan en soyamelk
05 Havervlokken met rice dream (melk), kaneel, kokosolie, banaan, honing en chiazaad
06 Mango breakfast dream van dit recept
07 Banaan/ei pannekoekjes met blauwe bessen en banaan
08 Griekse yoghurt met Eat Natural notenmix, aardbeien en honing
09 Havervlokken met soyamelk, kokosbloesemsuiker, banaan, chiazaad en speculaaskruiden
10 Boekweitcrème van dit recept

Op internet zijn er ook tientallen lekkere recepten voor het ontbijt te vinden. 's Ochtends word ik al vrolijk als ik weet dat ik een lekker ontbijt heb, terwijl ik echt geen ochtendmens ben. Ik denk dat ik nu alvast ga bedenken wat ik morgen ochtend ga maken.. ;)

Wat eten jullie graag als ontbijt? Een boterham met kaas of iets 'speciaals'?

4 opmerkingen:

  1. Ik eet altijd iets van muesli. En als het wat later in de ochtend is gaat een gewone boterham er ook wel in. Met een gekookt eitje. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ontbijt ook nooit. Inderdaad niet omdat ik dun wil zijn of zo, maar omdat ik geen hap door mijn keel krijg. Misschien moet ik toch maar eens oefenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ontbijt schiet er nog wel eens bij in helaas ;) Als ik wel ontbijt, eet ik knäckebröd met kaas of leverpastei. Ook vind ik kwark met druiven, muesli en raw cacao nibs lekker, dat vult goed :) Soms ontbijt ik wel eens met een pannenkoek ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ahh als ik dat allemaal zo zie, zou ik 's morgens heerlijk willen ontbijten met iets lekkers! Helaas doe ik dat eigenlijk nooit, door gebrek aan tijd.. Meestal is het gewoon even snel een boterham smeren en op naar stage!

    BeantwoordenVerwijderen