10 juli 2013

Tagliatelle met rucola, champignons, ham en tijm


Vrijdag is altijd mijn kookdag. Op vrijdag sta ik lekker lang in de keuken om voor mijn ouders te koken, ik vind het zelf erg leuk en mijn ouders vinden het ook leuk om weer eens wat anders te proeven. Zo maakte ik afgelopen vrijdag deze pasta. Het recept vond ik op een site en uiteindelijk heb ik er een beetje mijn eigen draai aan gegeven. Het smaakte heerlijk en daarom wil ik het recept graag met jullie delen!

Ingrediënten voor 3 tot 4 personen
300 gram tagliatelle
4 eetlepels room
2 tenen knoflook
2 sjalotjes
200 gram hamreepjes
300 gram paddenstoelen
handjevol verse tijm
1 eetlepel gedroogde peterselie
75 gram rucola
Parmezaanse kaas
peper en zout

Hoe maak je dit?
01. Kook de tagliatelle in water (met zout!). In de tussentijd kun je de champignons schoon maken. Snijd ze ook in partjes.

02. Hak de knoflook fijn en snipper de sjalotjes. Fruit ze allebei aan in een pan met wat olijfolie. Voeg de ham toe en bak deze mee. Voeg ook de paddenstoelen toe en bak deze mee totdat ze geslonken zijn.

03. Voeg dan de verse tijm toe en breng het op smaak met peper en zout. Voeg de room toe en meng het geheel.

04. Haal de pan van het vuur en voeg de rucola toe. Strooi daarna de eetlepel gedroogde peterselie over de pasta. 

05. Schep de pasta op een bord en serveer met Parmezaanse kaas.

Bon appetit!

2 opmerkingen: