17 december 2013

Recap of 2013: Recipes

Dit jaar doe ik voor het eerst een serie van recaps, een soort samenvatting van het jaar 2013. Het leek me leuk om verschillende onderwerpen te laten zien. Ik word er blij van om terug te kijken op mooie momenten die er in 2013 geweest zijn. Vandaag een recap van 2013 met mijn favoriete recepten. Ik heb er heel wat uitgeprobeerd en het aantal recepten wat er op mijn blog verscheen is beperkt. Dat is dus gelijk een nieuw doel voor volgend jaar: meer van mijn recepten publiceren op de blog!



Deze bucatini alfredo maakte ik toen ik net terug kwam van mijn zomervakantie aan het Gardameer. De pasta had ik gekocht in Italië (niet wetend dat je het ook in Nederland kan kopen...) en het recept baseerde ik op een recept uit een tijdschrift. Mijn recept kun je hier vinden.



Bruschetta is echt mijn uitvinding van 2013 geloof ik... Als je niet zoveel tijd hebt, maar toch iets lekkers wilt eten, is dit de perfecte uitkomst. Voor dit recept probeerde ik eigenlijk maar wat, maar het pakte zo lekker uit dat het recept een plekje op mijn blog verdiende.



Wat was dit gerecht hier thuis een succes zeg... de tagliatelle met pecorino, walnoten en peer viel goed in de smaak bij mijn ouders en natuurlijk ook bij mij! Dit was trouwens de eerste keer dat ik kookte met witte wijn, dat maakte deze pasta zo lekker, denk ik. Hier kun je het recept vinden.



Dit jaar was ook het jaar van suikervrije recepten. Ik voel me er nog steeds goed bij, ik eet suikervrij met wat uitzonderingen natuurlijk ;-). Deze havermuffins met cranberry zijn lekker én suikervrij! Ze verdienden hier een plekje op mijn blog.




Deze taart mag zeker niet ontbreken in deze recap. Deze appeltaart met vanille/roomkaas vulling maak ik op elke verjaardag hier thuis. Het is zo'n beetje mijn signature taart geworden. Ja, van deze taart kan ik echt genieten! Natuurlijk kon ik jullie het recept niet weerhouden.


Ik denk dat 2013 een heel goed jaar is geweest qua food en koken. Ik heb veel geëxperimenteerd met producten, soms pakte het niet uit zoals ik wilde, maar heel vaak ook wel. In 2014 ben ik van plan weer heel erg veel recepten te proberen en wellicht vinden jullie hier volgend jaar op de blog weer veel nieuwe recepten! ;-)

1 opmerking: